چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد دستگیری چند سارق با ده‌ها فقره دزدی در مشهد بهترین دمنوشی که از اضافه‌وزن جلوگیری می‌کند مبنای افزایش حقوق بازنشستگان باید اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی باشد
سرخط خبرها

کمبود ۹۹ قلم دارو در کشور ( ۲۳ دی ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۲۰۵۸۵۴
  • ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
کمبود ۹۹ قلم دارو در کشور ( ۲۳ دی ۱۴۰۲)
مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: با کمبود ۹۹ قلم دارو در کشور روبه‌رو هستیم، اما کمبود "متی مازول" تا دو هفته آینده رفع خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد پیکان‌پور درباره آخرین وضعیت کمبود‌های دارویی اظهار کرد: طبق بررسی‌هایی که در آذرماه سال جاری از طریق سامانه کمبود‌های دارویی انجام دادیم؛ ۹۹ قلم دارو در کشور دچار کمبود شده است.

وی افزود: رفع این کمبود‌ها در حوزه اختیارات سازمان غذا و دارو نیست، زیرا ۳۱ قلم از این کمبودها، به موضوع تأمین ارز بازمی‌گردد؛ اگرچه بانک مرکزی تلاش زیادی برای تأمین ارز‌های موردنیاز دارد، اما تأمین ارز اروپا با کندی‌هایی مواجه است که طبیعتاً باعث تأخیر در تأمین دارو می‌شود.

آخرین وضعیت تأمین داروی متی مازول 

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره آخرین وضعیت تأمین داروی "متی مازول" نیز بیان کرد: مشکل در تأمین ماده اولیه داروی متی مازول باعث بروز کمبود این دارو شده بود، اما میزان ماده اولیه موردنیاز برای ۸ ماه کشور، طی دو هفته گذشته وارد کشور شد؛ البته پیگیری‌های مربوط به تأمین مواد اولیه از ۵ ماه گذشته آغاز شده و به شرکت‌های تأمین کننده ماده اولیه و محصول نهایی، سیاست‌های لازم ابلاغ شده بود.

پیکان‌پور با اشاره به این که سه شرکت تأمین‌کننده متی مازول در کشور داریم که دو شرکت سهم عمده در تأمین نیاز بازار دارند؛ ادامه داد: یکی از این شرکت‌ها در تأمین اعتبارات موردنیاز دچار مشکل شده بود و یک شرکت دیگر نیز در انتقال ارز به مشکل خورده بود که منجر به بروز کمبود این دارو شده بود.

مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: در حال حاضر مواد اولیه موردنیاز برای تولید دارو وارد کشور شده است و محصول یکی از شرکت‌ها تحویل شرکت‌های پخش دارو شده است و شرکت دیگر نیز در حال تولید دارو است و تا دو هفته آینده، محصولش وارد بازار و کمبود متی مازول رفع می‌شود.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->